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Skipper_42
Kapitän
Beiträge: 615 | Zuletzt Online: 24.08.2019
Name
Skipper_42
Geburtsdatum
27. Januar 1969
Wohnort
Hamburg
Registriert am:
25.09.2017
Geschlecht
männlich
Landkarte

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    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "50 Flugzeuge mit der Z52" geschrieben. 05.08.2019

      Knapp 2.5k Basis XP hat man aber auch nicht alle Tage... Glückwunsch !

    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "Neu Install WoWs" geschrieben. 25.07.2019

      Glückwunsch! Bei Ebay gibt es ansonsten halbwegs legale Win10 Seriennummern für wenige Euro... Das gilt auch für Office Produkte. Funktioniert bei mir schon seit zwei Jahren...

    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "Abends mit Calenn unterwegs" geschrieben. 09.07.2019

      Der Schiffsanzünder.... Respekt ! Eure Gegner müssen doch gekotzt haben, oder ? Immer Feuer & Flamme... ;-)

    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "Naval Training Center aka. Paragon System" geschrieben. 05.07.2019

      So Jungs, durchatmen, der massive Community Protest hat tatsächlich Wirkung gezeigt ! Hier der Beitrag von Chrysantos aus dem WG Forum:

      Zitat
      Liebe Spieler,

      Nach vielen Diskussionen und der Analyse eures Feedbacks haben wir uns dazu entschieden den Fokus des Naval Training Centers zu ändern um euren Bedenken und Erwartungen gerecht zu werden.

      Der grundlegende Gedanke des Resets bereits erforschter Forschungsbäume bleibt bestehen, aber die Belohnungen werden grundsätzlich überarbeitet. Dieser Redesign-Process ist natürlich nicht einfach, daher können wir noch keinen detaillierten Plan hier posten. Aber wir möchten zumindest das grobe Konzept teilen:

      Wir werden die bisher genannten Performance Buffs komplett aus dem System entfernen. Euer Feedback hierzu war laut und deutlich.

      Wir werden stattdessen den Fokus auf einzigartige, interessante, aber unverbindliche Inhalte legen, wie z.B. neue Schiffe. Aktuell planen wir den Stufe X frz. Kreuzer Colbert und das amerikanische Stufe X Schlachtschiff Ohio als erste Belohnungen des Systems einzuführen. Dazu wird es eine neue Ressource geben, die über das genannte System erspielbar sein wird und in der Waffenkammer eingelöst werden kann.

      Die neue Ressource wird zwischen der leicht zu erhaltenden Kohle und dem deutlich seltenerem Stahl liegen.

      Wir werden uns auch darauf konzentrieren, neue Arten von Belohnungen zu entwickeln. Zum Beispiel, da wir durch die Thematik unseres Spiels etwas limitiert sind, werden wir versuchen neue kosmetische Inhalte zu entwickeln, die eure Schiffe toll aussehen lassen und euch die Möglichkeit geben, eure Errungenschaften zu zeigen. Eine weitere Option für die zukünftigen Belohnungen sind legendäre Upgrades. Diese wurden vor einiger Zeit im Spiel eingeführt und bieten einen Trade-Off an, der einen anderen Spielstil für ein spezifisches Schiff bietet anstatt eines direkten Buffs. Generell wird diese Entwicklung weiterer Belohnungen Zeit beanspruchen und wir freuen uns darauf eure Ideen dazu zu lesen.

      Wir wissen, dass die letzten Tage sehr hitzig waren, weil ihr das Spiel liebt und seine Entwicklung euch sehr am Herzen liegt. Das gilt auch für uns – wir sind hier nicht auf gegnerischer Seite. Wir möchten natürlich mehr High-End Inhalte im Spiel einführen, damit das Spiel gesund bleibt und sich in den weiteren Jahren auch noch gut entwickeln kann – und wir möchten dies mit euch gemeinsam tun. Es gibt noch viel Arbeit zu tun, aber wir sind uns sicher hier ein gutes und attraktives System entwickeln zu können, das wir alle gemeinsam genießen können.

      Wir werden euch auf dem Laufenden und halten und euch natürlich Bescheid geben, sobald wir neue Fortschritte bei der Entwicklung gemacht haben.

      Vielen Dank für euer Verständnis und eure rege Teilnahme an der Diskussion!

      Wir bitten auch um Entschuldigung, falls wir in Streams oder vorherigen Posts den Eindruck erweckt haben, dass uns euer Feedback nicht am Herzen liegt.

      lg, euer Warships Team



      Ich hätte nicht damit gerechnet, freue mich aber, da das resetten eines Forschungszweigs keine Pflicht mehr wird (es sei denn, ich will unbedingt die Colbert & Ohio haben. Brauche ich aber nicht...).

    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "Naval Training Center aka. Paragon System" geschrieben. 05.07.2019

      Originalzitat von Ev1n (Executive Producer) aus dem Stream:

      Zitat
      Ev1n: "As usual because of this controversial feature the game is dying. This is obviously not the case, even though people obviously will disagree.
      But we've had these discussions in the past and my strong belief is that as usual we will talk to our community, we will talk to our influencers and take their feedback on board and then we will have a feature that eventually everybody or at least most of the players somehow will get behind. Because we've seen this with British light cruisers and with other topics in the past as well, where the first reaction was "God please no!" and then we somehow manage to transform it into a system that eventually works. And people will quite like it. Obviously we are not infallible, and this is the usual way that live ops games do things."



      Frei übersetzt: Immer meckern die Spieler, aber mir ist es sch...egal, hinterher spielen sie doch wieder WoWs. Also was solls...

    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "Naval Training Center aka. Paragon System" geschrieben. 04.07.2019

      Update von WG:

      Zitat
      Dear players,

      We would like to comment on the recently announced feature, which you undoubtedly know about - Naval Training Center (NTC).

      First of all, we hear you and appreciate your feedback. Thank you for letting us know about your concerns, expectations and thank you for caring for the game.

      While the Center is still under development, we're already working on a couple of changes based on your discussions across different platforms:

      The combat buffs will become incremental and significantly smaller than announced originally. Instead of having big leap in ship stats, we will concentrate on smaller improvements which will still be nice to have on your favorite ship. But they will not feel mandatory to be competitive.
      We will do our best to make it diverse and incorporate other types of rewards for using NTC in further Seasons. As many of you suggested, we will consider such things as rare resources and cosmetics to be in the reward pools. This will allow to keep the combat buffs under control and diversify the rewards instead of concentrating on ship upgrade.
      We will tweak the economic settings of NTC to reduce the gap between the players. We will make sure that the entry level of NTC is lower, and that the overall system works more for width of the rewards instead of depth. For example, instead of resetting and revisiting the ship line to get 1 strong level 1 bonus for 1 ship (probably tier 10), players will get a few smaller bonuses they can distribute. Overall, we will remove the pressure to min-max one ship, shifting it to evenly upgrading your collection with incremental buffs that do not create imbalance compared to other elements of ship loadout.
      We will be mindful of the influence this system can have on competitive play. As we already said before, some capping of NTC buffs is possible for competitive, but with the feedback you gave us, let's be even more clear: NTC buffs will be capped at level 1 for Clan Wars, Clan Brawls and Training room. With the changes to the buffs themselves and their cost of acquisition, it will remove any unnecessary gap and maintain fair play. Only if we're absolutely sure that the core audience is invested into the new system we will consider increasing the cap.
      We will continue improving this feature and looking for ways to reinforce the good parts of the system, while mitigating the parts you don't like. Our current tentative plan is to release this feature withing update 0.8.7, but if any critical improvements are planned, we will take our time and work more on this.

      That said, we also have several clarifications about the parts of NTC which probably were not explained well enough on our side:

      Completely switching the system to cosmetics or resources is not going to work. We seriously considered this option, but from all our experience with various in-game activities and their rewards, we still need to keep some performance-based rewards to keep the progression meaningful. However, we really appreciate your ideas about having much less significant bonuses and adding other types of rewards to make the buffs even more scarce.

      This system rewards long term engagement, but we will make sure that it is much more dynamic and that the rewards also feel achievable. However, each season will have limits for maximum number of line resets, and with the changes described above it will be about having small nice bonuses, not about the "stressful race to make your Yamato tier 11".

      NTC buffs, especially with the substantial reduction, will be offset by free improved consumables. As we mentioned, even on battle tier 10, over 50% of games are played with free consumables. On lower tiers, the number is even higher. A lot of players are struggling to use these consumables because they're still grinding credits, or merely not experienced enough to appreciate their importance. An extra charge and much quicker cooldown time for Repair party or Heal makes huge difference in fact. Of course we do understand that for high-end players the usage of improved consumables was mandatory anyways, but that's why the buffs are being tweaked and will be limited in any competitive modes.

      While the first proposed implementation of NTC obviously needs more work, we believe the whole idea is still relevant. On the recent CC Summit we discussed the need for high-end meaningful progression. It's still there. We do not plan to release fewer ship lines, stop working on new maps and game modes, or to stop introducing quality of life improvements, but the core playerbase still exceeds our expectations in terms of activity. This feature is just one of the ways we are planning to address this need in future updates.

      We realize that this PSA did not cover all of your questions and concerns. In the near future we will release at least 2 more important articles: answers to your most popular questions and the second part of this announcement with more details on how we are tweaking the system according to your feedback.

      Once again, thank you for your input, and stay tuned.

      Cheers!

    • Skipper_42 hat das Thema "Naval Training Center aka. Paragon System" erstellt. 04.07.2019

    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "Zertikatevergleich" geschrieben. 26.06.2019

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    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "Gute Runden by MrChrissi" geschrieben. 18.06.2019

      Danke für das Angebot. Ich muss mal schauen, wie ich das bei mir verlinken kann (habe ich noch nie gemacht...)

    • Skipper_42 hat einen neuen Beitrag "Gute Runden by MrChrissi" geschrieben. 18.06.2019

      Wow, Respekt, geile Runde ! Wobei es am Anfang nicht unbedingt gut aussah... Aber dank der Breitseiten Pensa und dem guten Spiel gegen die Sinop mächtig aufgedreht.

      Hier gibt es übrigens das Video dazu:

Empfänger
Skipper_42
Betreff:


Text:
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